mercredi 20 mai 2015

Des fleurs pour la mariée!
Some flowers for the bride!


I've been asked by a bride-to-be to make some earrings to match my golden flowers hairpins, surprisingly Emilie was the first customer to ask and I had never thought about making matching earrings! So I was very interested by her request.

J'ai été contactée par une future mariée pour réaliser des boucles d'oreille assorties à des épingles à chignon fleurs. Curieusement Emilie est la première à me faire cette demande et je n'y avais moi-même jamais pensé! C'était donc une commande très intéressante.



I've used some vintage prongs settings for the heart made of red brass that I've soldered into the vintage brass flowers for the heart and then set some antique French mother of pearl cabochons. The difficulty was to solder the setting without altering the beautiful golden tone of the vintage flowers. I made tests and did damage two flowers before finding the best technique to do it.

That's the thing when working with vintage parts, you don't have the materials listed by the supplier! So it's always a surprise and more often I don't dare make any tests because I only have one or two pieces in stock.



J'ai utilisé d'anciens sertis à griffes en laiton rouge pour le coeur des fleurs anciennes en laiton, et de petits cabochons anciens en nacre.

La difficulté résidait dans la fixation des sertis sur la fleur car je ne voulais surtout pas abîmer cette jolie teinte dorée du laiton ancien. J'ai donc fait des tests de soudure differents et "gâché" deux fleurs avant de trouver la bonne technique. 

C'est le challenge de travailler avec des éléments anciens, je ne dispose pas de la composition établie par le fournisseur! Et le plus souvent, je n'ai que quelques exemplaires, voire un ou deux, et donc je ne peux pas me permettre de faire différents tests...


The hair pins flowers are made of pearlized ceramic beads and vintage brass flowers wire-wrapped on hair dressers'hairpins. There are some available in my etsy shop.

Les épingles à chignon sont composées de fleurs anciennes en laiton, de perles en céramique nacrées et d'épingles de coiffeur. Ces épingles sont également disponibles dans ma boutique etsy.

All my best wishes for the bride and groom!
Tous mes voeux de bonheur aux futurs mariés, Emilie et Benoît!

17 commentaires:

  1. Réponses
    1. Thank you Kus Kat :-)
      Flowers are a classic in jewelry but I never can't get enough of them!

      Supprimer
  2. Beautiful! It would be great if you could see the wedding photos! I bet they'll look amazing!

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Thank you Anda :-)
      The bride told me she would send me some picture!! I'm always interested how customers wear my creations, as each person wears it differently.

      Supprimer
  3. Oh là là, que c'est beau ! La mariée va être ravie !

    RépondreSupprimer
    Réponses
    1. Merci Margot ;-) Je l'espère, en tous les cas le futur marié avait l'air content!

      Supprimer
  4. It's so wonderful how you can find these beautiful vintage findings and then make out of them even more beautiful new pieces!

    RépondreSupprimer
  5. AND => #Nice4 !!!!!!!!!
    Amitiés à ts les 2
    JP

    RépondreSupprimer
  6. Merci JP ;-) J'espère qu'il fait beau et chaud in NY!

    RépondreSupprimer

J'adore lire vos commentaires, merci!
I love reading your comments, thank you!