jeudi 11 juin 2015

A custom order
Une commande


Do you remember these ones? I received them in the mail and wrote a post about the artisan porcelain beads which the amazing Petra makes.
A very good customer of mine saw the post and told me, "when you make something with the blue ones, I'd like to see them".
I then remembered that about one year ago I made a pair of earrings that sold immediately and the same customer told me that she had seen them but someone else has been faster...

Vous rappelez vous ces éléments en porcelaine bleue? J'avais écrit un billet lorsque je les ai reçus par la poste avec d'autres perles splendides artisanalement fabriquées par la talentueuse Petra Carpreau.
Une très bonne cliente a lu ce billet et m'a interpelée : "je veux bien voir ce que vous ferez avec les bleues ". Je me suis alors souvenue qu'il y a un an elle m'avait dit avoir eu l'oeil sur une paire de boucles d'oreille mais que quelqu'un d'autre avait été plus rapide...


Fortunately I had more of these intricate antique silver plated components. And I was able to use my jeweler saw again so I handsawn these irregular flowers out of brass. Then some filing and sanding.

Par chance il me restait de ces éléments en argent plaqués anciens et très détaillés. Et comme l'état de mes mains me permettaient d'utiliser à nouveau ma scie de bijoutier, j'ai pu dessiner et découper ces fleurs irrégulières en laiton. Restait à jouer de la lime et du papier émeri.

https://www.etsy.com/listing/236204115/reserved-electric-blue-earrings-artisan?ref=shop_home_active_2

Here they are. Only cold connections : brass rivets and wire wrapping but I admit I must do less of these cold connections, they're too demanding for my hands just now.

Les voici. Des connections à froid uniquement : rivets de laiton et fil de métal. J'admets que ces gestes sont très exigeants et que je dois encore attendre un peu pour refaire ce type de connections.

https://www.etsy.com/listing/236204115/reserved-electric-blue-earrings-artisan?ref=shop_home_active_2

10 commentaires:

  1. The result is so very beautiful!!

    RépondreSupprimer
  2. The organic shape of your metal and bead together--simply gorgeous!

    RépondreSupprimer
  3. Elles sont magnifiques. Ce bleu est vraiment spécial ! J'aime beaucoup;
    A samedi Lucie. Des bises.

    RépondreSupprimer
  4. beautiful blue! it match perfect with brass

    RépondreSupprimer
  5. OMG! This blue color is soooo wonderful!

    RépondreSupprimer
  6. Beautiful! Love this blue color also!!

    RépondreSupprimer
  7. Lovely as always! So glad you are able to saw and hammer and rivet again. It must be so satisfying for you to be able to work once again and the results are beautiful!

    RépondreSupprimer

J'adore lire vos commentaires, merci!
I love reading your comments, thank you!