mardi 13 mars 2012

Riveted...
Rivetées...


Alchemist Drops earrings verdigris silver tone rustic metallic discsAlchemist Drops earrings verdigris silver tone rustic metallic discs




In my pictures we can't see very well the verdigris patina on the copper discs I'm afraid....  
I had first made the aluminum shapes and I didn't know what to do with them. I must say I like the way they eventually turned up riveted to the copper discs and the antique salvaged rosary connector. And I'm becoming quite addicted to the riveted connections...



Alchemist Drops earrings verdigris silver tone rustic metallic discs

Malheureusement mes photos ne rendent pas bien compte de la patine vert-de-gris sur les parties en cuivre.
J'avais fait d'abord les formes en aluminium martelées, ne sachant pas trop ce que j'en ferais...et puis finalement je suis assez contente (oui, oui, je le dis, je suis contente!!!) de l'association avec le cuivre et aussi avec ces petites pièces de métal gravé qui sont des pièces que j'ai récupéré sur un très vieux chapelet. 
Je dois dire que j'aime beaucoup les rivets, les trois pièces de métal sont rivetées avec des petits clous de laiton.



6 commentaires:

  1. I love these earrings. A job well done and you ought to
    be proud...such a clever use of the rosary connectors and pair with the patinated copper...sweet.

    RépondreSupprimer
  2. Beautiful, Lucie! the rivets are great creating elements!

    RépondreSupprimer
  3. Ah ! elles sont merveilleuses ! J'adore et le truc des rivets, c'est génial ;-)

    RépondreSupprimer
  4. These earrings whisper about something vintage. Love them!

    RépondreSupprimer
  5. These are beautiful!
    I don't know how to make rivet.. :((( Imagine that is not so easy..

    Love them!

    RépondreSupprimer

J'adore lire vos commentaires, merci!
I love reading your comments, thank you!