mercredi 24 août 2011

Les boutons du mercredi... Wednesday buttons!



The back is almost as interesting as the front! I love buttons still on cards. I bought this one above last sunday on a brocante. They are victorian silk woven. The difference between french brocantes and french vide-greniers...I try to avoid going to brocantes because all is beautiful, exceptional and expensive. I love vide-grenier because I love to rumage and look for the rare thing. In brocante, the sorting is already done, it's less fun and I find it hard not to buy, ha!
These buttons are only to look at I can't spare them yet, hehe!


 L'envers est presque aussi beau que l'endroit! J'exagère... à peine. J'aime les boutons encore sur plaques. J'ai craqué pour cette plaque de boutons victoriens tissés de soie noire. Une folie... sur une brocante! Ah la différence entre vide-greniers et brocantes! Disons que pour ma part, j'évite d'aller en brocante car tout est beau, exceptionnel et cher. L'intérêt du vide-grenier c'est la fouille, dénicher la perle rare au milieu de tout et rien. En brocante, le tri a déjà été fait, c'est moins drôle et le plus dur est de résister, ce que je ne sais pas faire, haha!
Donc, pour le plaisir des yeux je vous montre ces boutons dont je ne me séparerais pas de sitôt!


Toujours pour le plaisir : de la nacre et du coton crocheté


Above are some mother of pearl buttons and below some crocheted cotton.


More buttons at Petronella's blog

4 commentaires:

  1. Love this old button cards as well! Everything so neat in order :) and the buttons you have are beautiful!

    RépondreSupprimer
  2. amazing! and precious. lucky you!

    RépondreSupprimer
  3. beautiful! love the crocheted ones!

    RépondreSupprimer
  4. Lucie, those buttons are stunning - they would look beautiful left as they are, or used in new projects. What a glorious find!

    Jem xXx

    RépondreSupprimer

J'adore lire vos commentaires, merci!
I love reading your comments, thank you!