jeudi 10 janvier 2013

Rain and titanium
Pluie et titane
Behind the water pouring on the windscreen of the car there is the sea.
Holiday season is behind, yay! Why am I happy that's it's behind? Well, as many people I do not enjoy this time of year. But since a couple of years, I've been making jewelry that is bought -it amazes me that some people like what I do and are even ready to pay for it, it's a feast every time! and I swear it's not false modesty - to be offered so it takes a new meaning, but still when the last order is dispatched, emptiness is here and to be faced.

Bon il pleut, vous l'aurez remarqué. Derrière l'eau qui ruisselle sur le pare-brise de la voiture c'est la mer, si, si.
ET les fêtes sont passées!!!! Youpi!!! Vous l'aurez compris, je fais partie de ces personnes qui rentrent la tête dans les épaules le temps des fêtes et attendent que ça se passe. Ceci dit, depuis que je fais des bijoux de mes petites mains et que ô miracle des gens aiment ce que je fais et même suffisamment pour vouloir acheter et offrir mes créations (c'est toujours un vrai bonheur et je pèse mes mots, ce n'est pas de la fausse modestie), et bien du coup ça change ma perception de cette période. Mais une fois la dernière commande postée et bien le vide revient et il faut faire face.

To go on with the rain because it's pouring down every day since I can't remember when, here are some Rain drops earrings. The Petite ones were listed and immediately bought by a -so very dear- returning customer and she loved them so much she wanted another pair a little bit larger. So Petite Drops and big fatty drops. As I couldn't decide which design was best I  made two versions of Large rain drops earrings.

C'est un billet sur la pluie. J'avais fait des boucles d'oreille gouttes d'eau qui ont été venues à la minute où je les aies listées dans ma boutique et cette cliente est revenue, elle en voulait d'autres, pareilles mais en plus grand. Et donc voilà, les gouttelettes sont devenues Gouttes. Et comme j'hésitais entre deux dessins, j'ai fait les deux.
  De minuscules perles à facettes en verre métallisé gris argent (1850 - 1900) sur de l'aluminium récupéré brossé. Un vrai cauchemar à photographier. Ce que l'on ne voit pas dans la photo c'est les reflets particuliers de l'alu. Etant donné que j'utilise des plaques offset déjà usées qui ont une face imprimées gris clair mat que je brosse partiellement, la couleur argentée de l'alu est par endroit gris mat... pas facile à expliquer. Bref. J'aime le mélange subtil du mat et du poli avec les éclats des facettes des perles. Et le contraste entre des matières nobles et précieuses comme ces perles centenaires destinées à la broderie de luxe et le rebut de l'imprimerie industrielle.
 These are antique faceted metallic glass beads (1850 -1900s) rows strung on upcycled brushed aluminum. They are a nightmare to photograph. What we don't see here is the surface of the aluminum is not simply brushed, because I used the aluminum offset print plates which are kind of painted-printed with a matte light dove gray color on one side that I have partially brushed off. So there is some irregularities in the silver shimmering combined with the sparkling faceted silver glass beads which are irregular too. I love the simplicity yet the subtle differences in all that shimmering silver. And the contrast between the antique precious and the upcycled leftover of industry.

And the earwires are hand formed from titanium wire. I want to confess that I'm in love with  titanium wire. First because it's very comfortable to wear, even I, without any allergies to anything, brass, copper, silver... I know when I wear titanium, I don't feel anything, nada, niente, rien! Obviously the advertising argument of its vertues and its uses in surgical implants is true!
 And then, titanium doesn't bulge, sterling silver tends to get soft even when burnished and then the design melts whereas titanium is sturdy. (or maybe it's because I don't use a tumbler ?) And finally, the color suits fantastically with aluminum!
Pour rester dans le gris, je voulais confesser mon amour du titane. De plus en plus j'utilise du fil de titane pour faire mes attaches de boucles d'oreille. Oui, le titane est cher mais quel confort!! Même pour moi qui ne suis allergique à rien de rien je sens la différence. L'argumentaire publicitaire est donc vrai! C'est e métal utilisé pour les implants chirurgicaux. C'est bien simple, le titane ne bouge pas. Il est même appelé inerte. L'argent, même une fois poli peut se ramollir et se déformer. Alors que le titane, nada. Et puis, esthétiquement parlant, il se marie à la perfection avec l'aluminium!


9 commentaires:

  1. Rain here the whole week!
    I´m also not a fan of this time of the year.
    The earrings are beautiful! do I know these beads?

    Titanium sounds interesting!
    I always have to draw my silver wire hooks after soldering to avoid what you described.
    Is it possible to solder titanium wire, did you try?



    RépondreSupprimer
  2. Our weather isn't the best, either. I just want to see a little sunshine, please. Lucie, your work is beautiful. You are an inspiration to me!

    RépondreSupprimer
  3. We have snow, beautiful snow!

    I love these photos, Lucie! They're just a bliss to look at :)

    RépondreSupprimer
  4. there is just far to much rain in the UK, everywhere is grey and sludgy! Great to see you've been able to glean inspiration and create those sublime earrings.

    RépondreSupprimer
  5. You've convinced me to try titanium. I really do like the color.

    Your earrings are gorgeous...such beautiful work.

    And PLEASE do send us that rain. We need it so badly here in the US.

    RépondreSupprimer
  6. There you go...turning wet dreary weather into inspiration for beautiful earrings! Wonderful concept and results! Congrats! I saw your upcoming article featured in Stampington's blog. So excited for you.

    RépondreSupprimer
  7. Your photos and sentiments are beautiful Lucie. Lovely post.

    RépondreSupprimer
  8. Cette pluie t'inspire merveilleusement, ces boucles sont juste sublimes et...j'ai craqué ;-))

    RépondreSupprimer
  9. Love the combinations of the materials ! And ... after the rain ... snow ???? ;-)

    RépondreSupprimer

J'adore lire vos commentaires, merci!
I love reading your comments, thank you!