vendredi 8 février 2013

Un peu de vert pour faire passer l'hiver
In french there is a rhyme between green and winter...


Some new earrings (listed for some time already...) with some awesome green stones received from the very talented Tracy from a tremendous supply chain swap among Fanci's ladies some months ago. I think they are green tourmaline crystals. I've associated them with some vintage filigree leaves and potatoes copper rings that I've soldered. I'm often reluctant to do wire wrapping, I'm always sure that I'm going to be clumsy and sloppy but these, after -several- attempts are not so bad, methink. Well it's copper so it's easier !! Another rhyme!!! (yes, yes, I know...I promise to drop the poetry, don't worry)
I've called them The Botanist's daughter. No mystery, an homage to my father and to our improved and precious relationship.



De nouvelles boucles d'oreille (listées depuis quelques jours déjà...) avec des pierres reçues de la géniale Tracy lors d'un échange de fournitures entre gens bien il y a quelques mois. Je crois qu'il s'agit de cristaux de tourmaline verts. Je les ai associés à des feuilles de cuivre anciennes et des anneaux patatoïdes en cuivre que j'ai soudés. J'hésite toujours avant de me lancer dans le travail du fil, je me sens maladroite et grossière mais après plusieurs essais, je ne m'en suis pas trop mal sortie... mais c'est du cuivre, c'est plus facile!
Je les ai nommées La fille du botaniste, l'explication est simple, c'est un hommage à mon père et à notre relation renouvelée et précieuse.


I've received remarks about my sea Urchin earrings series not being in stock anymore... so here is a new version, with faceted onyx and sterling silver hoops, stretched using the drawplate as advised by a friend and fellow etsian, the talented jeweler Viktoria from Donauluft. And yes, the sterling silver wire is elastic and yet less soft than when burnished. I'll definitely used this technique again.

On m'a fait remarquer que c'était dommage que mes boucles d'oreille de la série Oursins ne soient plus disponibles, en voici donc une nouvelle version avec des pierre en onyx taillé et des boucles en argent. Pour les boucles, j'ai utilisé une technique conseillé par une amie de la communauté d'etsy et talentueuse créatrice Viktoria de Donauluft. Et oui, l'argent ainsi travaillé est élastique et résistant à la déformation. Une technique à réemployer!


Do you remember this little sea pod ring? When it's laying for some time in my shop... I've been told that it was too weird with its black hole in the middle... Well I like it but I've decided to oxidize it, here it is now in its new look, how do you like it? Still too weird?

 Vous souvenez-vous de cette bague? ça fait déjà quelque temps qu'elle est dans ma boutique... On m'a dit qu'elle était trop bizarre, surtout avec ce trou noir au milieu... Bon, moi je l'aime bien, la voici à nouveau et je l'ai oxydée, pour voir..


Qu'en pensez-vous? Toujours trop bizarre?


Et pour finir une nouvelle version d'épingle à chignon, noir et doré cette fois-ci, bientôt listées dans ma boutique, promis!

 and for the end, a new version of flower hairpins, matte black and golden, soon to be listed!!!


c'est tout pour aujourd'hui!

9 commentaires:

  1. Such beautiful work, Lucie!! I love the newly oxidized ring, and the earrings with the green stones are gorgeous. xoxo Juliette

    RépondreSupprimer
  2. I love the sea Urchin earrings. Why did you have to draw the wire?

    RépondreSupprimer
  3. The Botanist's Daughter, the beautiful sea urchins and the I-don't-think-it's-weird newly oxidized ring are all so yummy. LOVE the matte black finish on the hairpins! Pure lovliness.

    RépondreSupprimer
  4. busy you! hope your studio is dry again, Lucie!
    love the "botanical" earrings!
    yay for the drawing plate!

    RépondreSupprimer
  5. Elegant and graceful. the earrings with the green gemstones are especially lovely. So glad to hear that your building a strong connection with your father.

    RépondreSupprimer
  6. Toujours aussi beau ton travail Lucie !

    RépondreSupprimer
  7. Ah, non, pas bizarre mais sublime, j'adore, quel beau travail ! Mmmm cette bague oxydée est une merveille et tout le reste aussi évidemment !

    RépondreSupprimer

J'adore lire vos commentaires, merci!
I love reading your comments, thank you!