lundi 25 mai 2015

Roses and new earrings
Des roses et de nouvelles boucles d'oreille



This is the view from my bench this morning, directly on the blooming roses. I see you don't believe me, look closely there is the reflexion in the window of my flexshaft, see? No? okay, another pic then...

Voici la vue que j'ai assise à ma table, sur le rosier en fleurs. Je vois que vous ne me croyez pas. Regardez bien il ya le reflet sur la fenêtre de mon micro moteur. Non? D'accord, une autre phot alors...

There.
Voilà!

and this one I cannot see from my studio, I must go out in the garden, a Rosa Canina


Et celle-ci n'est pas visible depuis mon atelier, il faut sortir dans le jardin, une fleur d'églantier (Rosa Canina)


Some new earrings in my Nacre Cuivrée series, these vintage red brass stampings are beautiful with their waves pattern, I found only two of them in a new old stock. I've soldered them on copper rings made from scratch and added some vintage Japanese faux pearl drops. Brass and copper are oxidized to enhance the pattern.


Une nouvelle paire dans la collection Nacre Cuivrée. Ces estampes anciennes en laiton rouge sont très belles avec leur motifs de volutes, je n'en ai trouvé que deux, ces boucles d'oreille sont donc uniques. J'ai soudé les estampes sur des anneaux en cuivre martelé réalisées de toute pièce par mes soins et j'ai complété la composition avec d'anciennes gouttes Japonaises en verre nacré. J'ai patiné le métal pour faire ressortir le dessin des estampes.


Here are the ingredients, all vintage parts, brass and antique French mother of pearl cabochons.

Voici les ingrédients, uniquement des éléments anciens chinés ici et là : du laiton et des cabochons anciens en nacre


After a little work, here is the result. They're named Quetzalcoatl.


Après un peut de travail, voici le résultat, je les ai appelées Quetzalcoatl.

10 commentaires:

  1. Wonderful view and gorgeous earrings!

    RépondreSupprimer
  2. The earrings are beautiful but my, that view! I am so jelous!!

    RépondreSupprimer
  3. Those earrings are gorgeous and roses are beautiful.
    I am always amazed how you turn the ingredients into beautiful jewelry.

    … what about a step-by-step post ? or else I'll just have to go and visit you to see the transformation…. :)

    RépondreSupprimer
  4. My roses aren't out yet, just a bit too early. Loving those wave earrings and the lovely glass pearls.

    RépondreSupprimer
  5. ooh quelle belle vue!
    and gorgeous earrings too :)

    RépondreSupprimer
  6. Your work is absolutely gorgeous! <3

    RépondreSupprimer

J'adore lire vos commentaires, merci!
I love reading your comments, thank you!