jeudi 11 octobre 2012

Travail en cours
Creative Space




I've been working on two sterling silver rings lately from 2 beautiful vintage buttons. The first is a pewter dotty chip button.

Ces derniers temps, j'ai réalisé une commande spéciale de deux bagues. Le point de départ était fixé par  deux boutons anciens.

the back is my favorite part, too bad!... maybe because it was the first time I was making such a setting... quite stressing in fact but I must say I'm pleased with the result. 

j'aime particulièrement le dos de cette bague, c'est bête, n'est-ce pas? C'est la première fois que je réalise ce type de montage... j'étais assez stressée, je dois dire... mais j'aime le résultat!


This is the second vintage button, it's silver platted brass

Le deuxième bouton est une spirale en laiton plaqué argent


at my bench

à ma cheville


here is the result and I hope that Baukje will be pleased too!

et le résultat, j'espère que Baukje sera contente aussi!


And in between the two rings I made these Pendulum earrings, do you recognize the pyramidal beads? 

et entre deux commandes, j'ai aussi fait ces boucles d'oreille... vous reconnaissez les perles pyramidales?





More creative spaces : http://ourcreativespaces.blogspot.com

9 commentaires:

  1. What a lovely post! It's fun to see how those little triangles keep popping up in your work :)

    RépondreSupprimer
  2. Fantastic work, Lucie! We love it! Hugs, A&F

    RépondreSupprimer
  3. Well, the rings are very cool, but I *really* like the earrings! :)

    RépondreSupprimer
  4. Beautiful new earrings Lucie, i like the first one the most, the texture and the back are amazing!

    RépondreSupprimer
  5. Yeah ! Yeah ! Virtuosité de tes mains !! I am impressed.

    I clap my hands and say yeah

    Good week-end aussi

    A tous les 2

    JP

    http://www.youtube.com/watch?v=jvw2cf0DJYA

    RépondreSupprimer
  6. They just arrived this morning. I LOVE the rings, they are beautiful!!!!

    RépondreSupprimer

J'adore lire vos commentaires, merci!
I love reading your comments, thank you!